7 nõuannet, kuidas kriisi ajal kinnisvara müüa
Lumen KinnisvarabürooBlogi7 nõuannet, kuidas kriisi ajal kinnisvara müüa
Täna oleme olukorras, kus kinnisvaraturul on palju küsimusi ja ka erinevaid arvamusi nii kinnisvara hindade kui ka turuaktiivsuse osas. Mida silmas pidada, kui kinnisvara on tarvis just kriisi ajal müüa? Panime kirja 7 peamist nõuannet, lootuses olla kasulikud neile, kellel on tarvis see suur samm ette võtta.
1. Hind paika
Hinna määramisel peab kriisi ajal olema realistlikum kui kunagi varem. Kui varem oli võimalik kinnisvarale pigem optimistlikum hind panna, jättes kauplemisruumi, siis nüüd on mõistlikum määrata hind pigem veidi alla turuhinna. Kuna müügiperiood võib samuti olla pikem, kui oli varasemalt, võib realistlikult määratud hind leida ostja kiiremini. Alati tasub enne hinna määramist konsulteerida asjatundjatega, kes on kursis kinnisvaraturu hetkeolukorraga.
2. Fotod
Fotode tähtsus võib tunduda marginaalne, ometigi loovad need kuulutusest esmamulje ning nii nagu igas valdkonnas on ka kinnisvara müümisel esmamulje ülimalt tähtis. Paljud kinnisvarakuulutused on leidnud peale kv.ee portaali oma koha ka sotsiaalmeedias, kus tavainimene veedab märkimisväärse osa oma ajast. Sinu kinnisvara müügikuulutus peab olema silmapaistev paljude teiste kuulutuste seas ning peatama huvilise pilgu, kui ta neid parajasti telefoniekraanil sirvib. Professionaalsed fotod annavad siin kuulutusele suure eelise. Leia fotograaf, kellel on kogemust just kinnisvara pildistamisel või kui on soov ise pilte teha siis kindlasti kasutada head kaamerat ja miks mitte laiendada silmaringi fotograafiaalastel koolitustel.
Tavafoto vs profifoto, kumb paistab rohkem silma?
3. Lihvitud müügitekst
Too välja oma kinnisvara parimad omadused. Hea müügitekst on ülevaatlik ning samas on seda lihtne ja mugav lugeda. Soovitatav on jaotatada müügitekst lõikudeks, sisaldades kategooriaid, nagu näiteks: ELAMU või KORTER, PLANEERING, ASUKOHT, PARKIMINE jms. Müügitekst ei tohiks olla liiga pikk ja lohisev, ega ka liiga lühike. Hea müügitekst on informatiivne, kuid samas paeluv ning tekitab huvilises positiivse emotsiooni. Näitena võib lugeda erinevaid kv.ee keskkonnas olevaid kuulutusi. Seejuures märka, millised neist tekitasid huvi ja võta aluseks nende ülesehitus ja stiil.
Näide:
4. Turundus
Keerulisel ajal on kinnisvara müügi puhul vaja turundus viia järgmisele tasemele. Või isegi mitu taset kõrgemale. Enam ei piisa vaid kuulutamisest kinnisvaraportaalides. Sotsiaalmeedias turundamisel on samuti palju rohkem võimalusi kui ainuüksi kleepida kuulutus oma facebooki seinale ja paluda seda oma sõpradel jagada. Vahel võib pidevalt oma seinal kuulutuse jagamine ajapikku mõjuda sootuks meeleheitlikult ning äratada kahtlust, et mis puudused küll antud objektil on, et sellest nii väga lahti tahetakse saada?
Vähem-on-rohkem-printsiip kehtib muidugi juhul, kui rõhku on pandud turunduse kvaliteedile. Läheneda saab loominguliselt, lisades peale piltide ka videoid ning kasutada näiteks tasulist reklaami. Sealjuures on oluline valida hoolikalt sihtrühma, kellele kuulutust kuvama hakatakse- see tõstab tõenäosust leida inimesi, kes ka reaalset huvi üles näitavad.
5. Esmamulje: kinnisvara tutvustamine huvilistele
On oluline, et kinnisvara näeks hea välja mitte ainult piltide peal, vaid ka siis, kui huvilised vaatama tulevad. Majade puhul kindlasti korrastada majaesine- see on esimene asi, mida märgatakse ja sellest võib sõltuda kogu elamu esmamulje. Kui kinnisvara pildid on head, siis on kindlasti ka huvilise ootused üleval. Valmista ette kodu, mitte objekt. Veendu, et kõik oleks korras ja puhas. Samas oleks mõistlik ära korjata isiklikud fotod ja nipsasjad, et huvilisel oleks võimalus kujutada ette, milline näeks elamu välja TEMA isikliku koduna. Lisaks annab head emotsiooni, kui valitseb õdus õhkkond- hubane valgustus ning laual puuviljad, või miks ma mitte, värskelt küpsetatud kook. Meeldivad aroomid on kindlasti hea emotsiooni loomisel omal kohal.
6. Uuenda oma kuulutust
Kui huvilised kuulutust küll vaatavad, aga reaalset huvi üles ei näita ning vaatamas ei käi, siis on mõistlik teatud perioodide tagant kuulutust uuendada. Hinnalangetamise puhul võib kuulutusele lisada ka vastava reklaamlause. Juhul kui huvilisi pole olnud juba mitu kuud, on mõistlik teha väike paus: kuulutus maha võtta, teha värskendus piltide osas ja hinnamonitooringus, et uus kuulutus saaks võimalikult täpne ja täidaks eesmärki. Oluline on seejuures enne igat muudatust või uuendust analüüsida, mis täpsemalt müüki aeglustab: kas ikka on asi hinnas või hoopis väheses turundamises või sootuks millegis muus? Ning alles seejärel uuendused sisse viia.
7. Küsi nõu asjatundjatelt
Vahel võib tunduda, et kinnisvara müügiga seonduvaid aspekte on liiga palju ning huviliste vähesus võib panna kukalt kratsima. Küsimusi võib tekkida nii hinna väljaselgitamise osas kui ka näiteks kinnisvaraalase dokumentatsiooni ja seaduste osas. Sellisel juhul võib alati julgelt küsida nõu kinnisvaraspetsialistidelt. Inimesed, kes tegelevad kinnisvaraga igapäevaselt ning teevad seda kirega, annavad heameelega nõu- alati ei pea sellega kaasnema arve või siduv leping. Meie maaklerite peamine soov on eelkõige inimesi aidata ning muuta kinnisvaraga seotud tähendusrikkad protsessid läbipaistvaks ja mugavamaks ning pakkuda turvatunnet kinnisvaraalaste otsuste tegemisel.